Forside Nyheder Tema Kalender Tidsskriftcentret Kontradoxa Queer Fagligt Kultur Afd. F Debat Blogs Butik Links

Bestyrelsesformand deltager i mandagsmøde

Det frie Gymnasium
June 19, 2007 kl.12:06

Det frie Gymnasiums bestyrelsesformand, Claus Svendsen deltog i går den 18. juni 2007 i Ungdomshusets ”mandagsmøde”, som afholdes på Det frie Gymnasium. I den forbindelse udtaler bestyrelsesformanden:

”Jeg er overrasket over den furore, som udlånet af Det frie Gymnasium til ”mandagsmødet” har skabt. Skolens rektor har informeret brugerne om, hvorledes skolens regler for udlån er, hvilket de til fulde overholder. Derudover har vi ingen indicier på, at der skulle foregå noget ulovligt ved disse møder. Ej heller på mødet i går, hvor jeg deltog, oplevede jeg antaster til ulovlige aktiviteter”.

”Det frie Gymnasiums formål er at drive skole. Og det gør vi godt. Skolen er på 10 år vokset fra ca. 400 elever til i dag ca. 700. Vi har et af landets højeste gennemsnit til studentereksamen. Vi vægter fagligheden meget højt, og har således en masse engagerede og fagligt dygtige undervisere og elever på skolen. I år dimitterer vi ca. 160 elever. Dette sker ved en reception på skolen den 29. juni for disse elever samt deres nærmeste familie”.

”Det frie Gymnasium vil gerne være en aktiv del af livet på Nørrebro. Derfor har vi også udlånt skolen til Ungdomshusets ”mandagsmøde”. Dette vil vi blive ved med, idet der er behov for et mangfoldigt samfund med plads til alle. Mange foreninger og grupper benytter sig af skolens bygninger. Således danses der, spilles musik og meget andet på skolen efter lukketid. Dette sikrer en levende og spændende skole”.
EmneForfatterSend

Det frie GymnasiumJune 19, 2007 kl.12:06

Du har desværre ikke tilladelse til at skrive eller svare på indlæg i dette forum.